пʼятниця, 10 лютого 2023 р.

Інтернетбезпека

Невеликі підсумки і фотозвіт цього насиченого тижня. 
7 лютого 2023 року у світі відзначається День безпечного Інтернету💻 (Safer Internet Day).  Метою Дня безпеки в Інтернеті є поширення знань про безпечне, відповідальне і позитивне використання цифрових технологій для дітей та молоді.
Онлайн і офлайн з учнями провели багато цікавих годин психолога. Дякую учням, вчителям, батькам за співпрацю 🤗

#інтернетбезпека
#школа8мШостка

четвер, 9 лютого 2023 р.

Розробки, посилання: стресостійкість

Психологиня Світлана Роцз зібрала в одному місці проекти, які створювала під час війни із різними командами. Всі вони зроблені з турботою про дітей та дорослих. Всі дуже прості по формі. Всі можна використовувати дома, в школах та садочках, в роботі психолога. В будь-який час. Всі вони створювались, щоб впоратись із навантаженнями стресом, щоб додати стійкості в наших випробуваннях, відновити близькість. Всі проекти вільному доступі. І все це робота команд. 

☀️ 1. «Стресостійке дитинознавство» - практикум для дорослих. (Брошура з інформацією по різним темам, ігри) (макет Alexander Koreshkov )  https://drive.google.com/file/d/1AD4PKDvH-deylbhquN0Qz2ItJdH6tWEt/view?fbclid=IwAR3EYSb55fHBZpFs_cwO1zu4cBtsKyEvZNN31aNbFcoVQ4O7cIHy0kE3f_E. 

☀️ 2. Стійкість для стійких – наш з Halyna Tytysh анімаційний проект, 20 відео з тілесними практиками https://bit.ly/3I3dk3r

☀️ 3. Крокуй до укриття - пісня - руханка - для зняття напруги у дітей під час повітряної тривоги (з ТНМК , Олександр Корешков)
https://youtu.be/DxS_dV9T55U

☀️ 4. Практикуми стійкості та відновлення - прості тілесні вправи для дітей та дорослих  - 64 відео - кожне по 15 хвилин. (ГО "Смарт освіта" , UNICEF Ukraine )
Всі відео практикумів тут:
https://bit.ly/3C6SV9O
Також тут:
https://bit.ly/3jxZ

☀️ 5. Дихальні картки - дихальні вправи для дітей для вгамування тривоги (із ГО Смарт Освіта, Unicef Ukraine) https://www.facebook.com/171923206205552/posts/5708204639244020/
Опис 

☀️ 6. Картки сили - практикум для дітей (картки з зображенням тварин, природних явищ, різних об'єктів із пропозицією тілесних вправ, метафор сили, ігр) із ГО Смарт Освіта та Unicef Ukraine https://www.facebook.com/171923206205552/posts/5508937402504079/

☀️ 7. Твоя сила - практикум для дітей від 8-16 років. Збірка із 22 практик. Із ГО Смарт Освіта та Unicef Ukraine
https://bit.ly/3WP5DlC

☀️ 8.  Онлайн курс для освітян - повітряна тривога ,там є багато алгоритмів і практичних знань (із  Фонд Східна Європа ) https://www.facebook.com/100000708430176/posts/5884458454921044/

☀️ 9. Онлайн курс для батьків "Як підтримати дитину під час війни". (Із Фонд Східна Європа )
https://courses.zrozumilo.in.ua/courses/course-v1:eef+EEF-024+May2022/about

☀️ 10. Обійманці - практикум близькості (для відновлення контакту, повернення до тілесності), . (Із ГО Смарт Освіта) Завантажити 12 карток і розгорток можна тут: https://bit.ly/3VbNZqR 
Стикерпаки з обійманцями для месенжерів 
Viber: https://bit.ly/3jgJFJu 
Телеграм: https://bit.ly/3BPvhhR

☀️ 11. Ігри в темряві - 40 ігр, в які можна грати з дітьми, коли темно  https://www.unicef.org/ukraine/stories/games-in-the-dark?fbclid=IwAR1LhAMN6crcSkCvZ6kFoNU0vXGa9fWkDRupYwywv5w0V21sGROSj3fB6b

☀️ 12. Книга "Хто живе у Мами в серці" - практикум близькості - в електронному вигляді , відкритому доступі.
https://www.facebook.com/100000708430176/posts/5471868326180061/

☀️ 13. Ілюстрована методичка для дітей - як говорити про різні надзвичайні ситуації  https://bit.ly/миготові-продітей (Валерій Пекар , вдячні McCANN)

☀️ 14. Ресурсна скриня - особливо важливо (із ГО Смарт Освіта) набір різних інструментів для усвідомлення, опрацювання емоцій https://resursna-skrynia.nus.org.ua/resursna-skrinya/

+ Ресурсний календар 52 практиками- є в скрині 

☀️ 15. Як допомогти собі в темряві (з YASNO  ) https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=6286765511357001&id=100000708430176

☀️ 16. Карткова гра для дітей та дорослих. "Скажи мені. Сила запитань". Для відновлення близькості, стабілізації. Із ГО Смарт Освіта, Фонд Східна Європа
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=6351897178177167&id=100000708430176

Дякую Tania Stus Olena Marchyshyna , Roman Marchishin , Helena Iastremska Инна Черняк Nataliia Yelisieieva Oleh Tverd Svetlana Rudikova Marina Tereshchuk Victor Liakh Катя Костенко за нашу співпрацю
Галина Титиш - особлива вдячність, за все, що робимо разом!!!

 Користуйтеся, будь ласка. 

А у мене в розробці ще кілька нових проектів. 

Обіймаю, Родино ❤ як хочу Перемоги

середа, 8 лютого 2023 р.

*Як перемогти лінощі і чи потрібно це робити*

*Як перемогти лінощі і чи потрібно це робити*

"Лінь раніше за мене народилася". Кожен з нас знає, про що йдеться. Але спробуємо подивитися на звичні "мені ліньки” під іншим, психоаналітичним кутом. 

Адже *напад лінощів  — це сигнал про нестачу мотивації.* Потрібно робити щось дуже термінове та важливе, але кому потрібно? Бо ваше “Я”, ваша психіка та організм в цілому каже — “вибачте,  ні, я цього не хочу, мені це не потрібно“. Не треба казати, що йдеться про розбещеність, особливо, коли лінощі є точковими проявами. 

Багато з нас зростали у родинах, де любили повторювати “хто рано встає, тому Бог дає”. 🤪 Ранній підйом, заправити ліжко, зробити зарядку, поснідати, прочитати 3 сторінки нової книги… Хіба хочеш – мусиш. І якщо батьки помічали, що дитина без особливого бажання робить всі ці ранкові ритуали, її називали “лінивою”. Тобто не така як треба, не в нормі. Подивись на інших дітей, вони неліниві, отже кращі. 

☝️До речі, випадків, коли дитину називали лінивою, а вона підривалася та бігла доводити, що це не так, в історії не зафіксовано. Але, на жаль, тут спрацьовує класичне правило: якщо довго і наполегливо називати людину свинею, зрештою вона захрюкає. Людина вірить, що вона ледача, адже так її наполегливо називають близькі та значущі люди. 

❓Які маємо наслідки?

⛔️*Ярлик “ти - лінивий” приклеюється до нашої особистості.* І в дорослому житті, якщо ми підхоплюємося недостатньо бадьоро, то починаємо знову чути «той голос». Він каже – лінивий, невідповідальний невдаха, треба вставати! Людина встає та починає не жити, а мучитися. А якщо раптом не встає, то почуття провини не забариться.

⛔️ *До звинувачень у ліні згодом долучається соціум.* Зараз світ дуже швидкий, і суспільство постійно вимагає від людини активності. Ти повинен за день встигати все і навіть більше. Ти не можеш бути лінивим ти не маєш на це права. Встань та йди.

Але правда полягає у тому, що лінуватися можна. І дітям, і жінкам, і чоловікам. А ще можна не хотіти чогось, можна говорити “ні” та навіть плакати. Бути різним – можна. 

❗️*Важливо намагатися бути собою.* Відчувати себе, розуміти свої бажання. Чітко відокремлювати “я повинен” від “я хочу”. Та пам'ятати: ліньки – це двигун прогресу!
_Джерело: психоаналітикиня Ольга Корбут_

середа, 1 лютого 2023 р.

Вчимось розподіляти та приймати рішення разом із дітьми

🚦Правило світлофора: вчимось розподіляти та приймати рішення разом із дітьми

Виховання в атмосфері тотального контролю так само як і в умовах вседозволеності може негативно вплинути на психоемоційний стан дитини, її поведінку, звички й життєві установки в майбутньому. Чи реально побудувати взаємодію з дитиною так, щоб з одного боку вона відчувала власну суб'єктність і вчилась самостійності, а з іншого – усвідомлювала необхідність слухатись батьків заради власної безпеки та добробуту? 

Психологи радять використовувати правило світлофора. Як це працює? 

Для початку розподіліть сфери відповідальності між вами та дитиною на три умовні зони: 

🟢зелену
🟡жовту 
🔴червону 

Для зручності візьміть аркуш паперу та намалюйте їх. Візуалізація допоможе доступніше пояснити дитині, яку саме модель взаємодії ви їй пропонуєте. 

🟢Зелений сектор – зона відповідальності дитини. Пропишіть в її межах правила, ситуації та обставини, коли дитина може приймати самостійні рішення. 

Наприклад: коли читати книгу, коли телефонувати батькам, в які ігри гратись, що одягати, в якій послідовності виконувати домашнє завдання, яку кількість їжі споживати (якщо не йдеться про критичні випадки системної відмови від їжі), як організувати простір у своїй кімнаті. 

🟡Жовтий сектор – це правила, які можуть змінюватися для дитини, залежно від ситуації, або рішення, щодо яких дитина має порадитись з батьками. 

Наприклад: на що витрачати кишенькові гроші, що їсти, які додаткові заняття або гуртки відвідувати, скільки часу проводити за телевізором або гаджетами, як проводити дозвілля, розпорядок дня. 

🔴Червоний сектор – вирішують тільки батьки. В цьому секторі зібрані правила, що безпосередньо стосуються безпеки дитини та її здоров'я. 

Наприклад: не спілкуватись з незнайомцями та не відчиняти їм двері, не приймати запрошення від друзів піти в гості без відома батьків, не приймати пігулки без дозволу батьків, не втікати від батьків і т. д. 

❓На що звернути увагу. Якщо червоного більше – можливо, у вас занадто багато заборон і їх можна розділити? Якщо багато жовтого – можливо, ваші правила занадто умовні. Тоді добре б їх чіткіше формулювати. Щодо правил в червоному секторі – для дитини вони мають бути непорушними та такими, в яких би ваша дитина ніколи не сумнівалась. Спробуйте пояснити, якими можуть бути наслідки недотримання цих вимог.

Автор: гештальт - терапевтка Галина Зарипова

7думок, що заважають у виборі професії

Як допомогти дитині стати більш зосередженою. Поради, що стануть в пригоді й дорослим

❓Як допомогти дитині стати більш зосередженою. Поради, що стануть в пригоді й дорослим

Дитина неуважна і не здатна зосередитись на чомусь одному впродовж бодай кількох хвилин. Часто такі скарги можна почути від батьків, чиї діти навчаються в молодших класах. Хоча стривайте. Хіба слабка концентрація – це лише дитяча проблема?

🔺Насправді довільна увага людини може бути зосереджена на чомусь одному приблизно 8 секунд. Далі концентрація залежить або від рівня зацікавленості, або – від сили волі. Тобто, в процесі мислення ми знаходимо для себе внутрішнє обґрунтування, чому саме зараз варто зосередитись на цій роботі.

Проте для дітей цей причинно-наслідковий зв'язок часто не зрозумілий. А дорослий, який вимагає від дитини 2 години читати підручник, замість дивитися значно цікавіший мультфільм – взагалі виглядаєте дивно. 

Тож ловіть кілька порад, що допоможуть розвинути здатність до концентрації у дитини. А заразом – і дорослим вони стануть в пригоді.

🔹Встановлюйте чіткі цілі та реальні дедлайни. Іншими словами: розпорядок дня важливий. Дитина має розуміти послідовність своїх дій щодня і конкретні часові межі на виконання щоденних завдань. При чому розпорядок потрібен не лише для навчання, наприклад, але також для дозвілля. Водночас важливо пояснити дитині, яким має бути в підсумку результат роботи – тобто, яка взагалі мета цього процесу.

🔹Розбийте великі завдання на менші – дитина не почуватиметься обтяженою, виконуючи завдання, які не займають багато часу. Якщо дитина виглядає розгубленою, коли їй належить прочитати розділ із підручника, давайте їй читати по сторінці або по декілька абзаців.

🔹Інтерактивність та зміна виду діяльності. 20 хв англійської, розминка, 20 хвилин математики, трохи музики й можна знову повертатись до англійської. Монотонність – головний ворог концентрації. Також можна спробувати запропонувати дитині виконати домашнє завдання в незвичних умовах. Наприклад, в теплу пору року почитати на природі, а не вдома. Інший варіант – використовувати інтерактивні методи навчання: графіки, картинки, навчання з елементами гри. Усе це дозволить підвищити рівень зацікавленості дитини, а отже – і рівень уважності.

🔹Розробіть ефективну систему мотивації. Заохочення працює ефективніше, ніж страх покарання. На цьому наполягають деякі теоретики у сфері управління персоналом. А як щодо дітей? Розвиваючи стійкість уваги, важливо вийти на той рівень, коли дитина сама усвідомить, які вона отримає бенефіти від своєї роботи. Це мотивує працювати ще краще, бути ще уважнішим, не відволікатись. Натомість загроза покарання мотивує виконати завдання лише на рівні достатньому, щоб уникнути санкцій. Як тільки подразник у вигляді зовнішнього тиску зникає, будь-яке бажання працювати далі теж розчиняється.

❗️Важливо. В окремих випадках розсіяна увага у дитини також може бути пов'язана з поганою якістю сну, харчовими звичками, стресом або іншими чинниками, що мало залежать від самої дитини. Розлад дефіциту уваги та гіперактивності – проблема, з якою варто звернутися до фахівця.