Хто така дитина – свідок домашнього насильства?

Як оформлюється "статус" дитини-свідка
насильства?
1.
Фіксація факту
насильства: факт домашнього насильства має бути офіційно
зафіксований (через поліцію, службу у справах дітей, центр соціальних служб
або інші уповноважені органи).
2.
Повідомлення до
школи: про ситуацію повідомляє один із батьків,
соціальний працівник, психолог або інший фахівець, який працює з родиною.
3. Психолого-педагогічне спостереження: шкільний психолог та класний керівник ведуть спостереження за емоційним станом дитини, за потреби складається індивідуальний план підтримки.
4. Конфіденційність: статус дитини не афішується, педагоги діють делікатно, з дотриманням етичних норм.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ
ПЕДАГОГІВ ШКОЛИ
Алгоритм дій у випадку, якщо дитина є свідком
домашнього насильства
1. Спостереження та фіксація ознак:
- Звертайте увагу на зміни в поведінці дитини: замкнутість, тривожність,
агресія, уникнення соціальних контактів, порушення сну чи харчування.
- Фіксуйте письмово випадки підозрілих проявів або висловлювань дитини,
що можуть свідчити про насильство в сім’ї.
2. Тактовне спілкування з дитиною:
- Говоріть спокійно, без тиску.
- Уникайте розпитувань у формі допиту.
- Запевніть дитину в тому, що вона не винна та що її почули.
- Підтримуйте безоціночну позицію.
3. Повідомлення адміністрації школи:
- Негайно поінформуйте адміністрацію закладу (директора або заступника)
про підозру на ситуацію насильства.
- Передайте письмову фіксацію фактів (за наявності).
4. Співпраця з психологом:
- Передайте інформацію практичному психологу для подальшого супроводу
дитини.
- Сприяйте створенню індивідуального плану підтримки дитини.
5. Взаємодія з службами захисту:
- У разі підтвердження підозр адміністрація школи інформує відповідні
служби:
- Службу у справах дітей
- Центр соціальних служб
- Поліцію (за потреби)
- Педагоги діють у межах своїх повноважень і не втручаються в процес
розслідування.
6. Забезпечення безпечного шкільного середовища:
- Проявляйте терпимість, підтримку та повагу до дитини.
- Забезпечте психологічний комфорт у класі.
- Не розголошуйте інформацію про ситуацію іншим учням чи стороннім
особам.
Пам’ятайте:
Ваша уважність, чуйність і правильні дії можуть стати вирішальними у збереженні
емоційного та фізичного здоров’я дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар