понеділок, 31 січня 2022 р.

Які питання краще поставити дитині замість «Як справи у школі?»

Які питання краще поставити дитині замість
 «Як справи у школі?»

«Як справи у школі?», «Що ви сьогодні вивчали?» - найпоширеніші питання, які задають батьки, коли їх дитина повертається додому зі школи. Напевно, ви й самі вважаєте ці фрази невдалими. Але щоразу ви їх вимовляєте.

Можливо, ви питаєте дитину трохи по-іншому: «Що нового ти дізнався сьогодні у школі?». Але і ця фраза не набагато краща. І ось чому.

По-перше, такі фрази показують вашу відстороненість. Ви просто не знаєте, що дитина вчить у школі. Ви залишаєте весь процес навчання дитини на розсуд школи (адже для цього школа й існує, правильно?). Якщо це так, ви маєте занадто туманне уявлення про те, наскільки ваша дитина розуміє навколишній світ. І ви можете говорити про це з дитиною тільки в загальних рисах, ґрунтуючись на тому, що вона знає зі школи.

По-друге, такі загальні питання не дають дитині можливість говорити про свої почуття - про те, що її вразило або зачепило. Ви можете дізнатися про це тільки в тому випадку, коли дитина сама захоче цим поділитися.

Важливе й саме формулювання питання. Дитина ще не усвідомлює, як проходить її навчання - що вона дізнається і наскільки це важливо. І якщо ви питаєте її: «Що нового ти дізнався сьогодні у школі?», вона буде відповідати вам що завгодно, аби ви не подумали, що вона не дізналася нічого нового.

Так що ж робити батькам? Не акцентуйте увагу на результатах навчання - запитуйте дитину про її враження, зусилля і почуття. Розглянемо кілька альтернативних питань, які ви можете задавати дитині, коли вона повертається зі школи.

Питання, які можна задати дитині замість «Що ви вивчали сьогодні у школі?»

1. Що сьогодні було для тебе найбільш цікавим?

2. Чи був сьогодні момент, коли ти відчув себе спантеличеним? Що ти зробив у цій ситуації?

3. Що тебе сьогодні найбільше здивувало? Не спантеличило, а саме здивувало.

4. Якби ти сьогодні був більш зібраним (активним, уважним), що було б сьогодні по-іншому?

5. Коли ти сьогодні найбільше виявив творчі здібності?

6. Розкажи один кумедний, один корисний і один незвичайний факт, який ти сьогодні дізнався.

7. Що для тебе означає, що день у школі пройшов вдало? Як ти це відчуваєш?

8. Чому твої друзі ходять до школи? Що їм цікаво?

9. Хто сьогодні більше і краще працював на уроці - учитель чи учні?

10. Звідки ще ти міг дізнатися те, що сьогодні розповідав учитель на уроці?

11. Як учитель піклується про учнів на уроці?

12. Що ти сьогодні дізнався нового і звідки?

13. Про що б ти хотів дізнатися більше?

14. Що для тебе найважливіше з того, що ти сьогодні дізнався? Що ти не вважаєш важливим?

15. Чи був сьогодні момент, коли ти зважився на щось? Чим це закінчилося?

16. Що ти сьогодні дізнався з книг?

17. Що ти сьогодні дізнався від друзів?

18. Що ти сьогодні дізнався від учителя?

19. Що для тебе досі залишається незрозумілим?

20. Що з того, що ти сьогодні почув, тобі особливо запам'яталося?

21. Як ти думаєш, що ви будете завтра вивчати з математики (історії, географії)?

22. Як ти думаєш, як можна застосувати у житті те, що ти сьогодні дізнався?

23. Що тобі найбільше заважає в навчанні?

24. Яке відкриття ти для себе зробив сьогодні?

25. Як ти думаєш, навіщо потрібно вчити те, що ви сьогодні вчили?
Розвиток дитини

КОЖЕН БАЧИТЬ ТЕ, ЩО ХОЧЕ ПОБАЧИТИ

КОЖЕН БАЧИТЬ ТЕ, ЩО ХОЧЕ ПОБАЧИТИ 

Одного разу старий сидів біля міських воріт. До нього підійшов юнак і запитав: - Я жодного разу не був тут. Скажи, старий, які люди живуть в цьому місті? Старий відповів йому питанням. 

- А які люди були в тому місті, з якого ти пішов? 
- Це були егоїстичні і злі люди. Втім, саме тому я з радістю поїхав звідти. 
- Тут ти зустрінеш точно таких самих, - відповів йому старий. 

Трохи згодом, інша людина наблизилась до цього місця і поставила те ж питання: 
- Я щойно приїхав. Скажи, батьку, які люди живуть в цьому місті? 
Старий відповів тим же: 
- А скажи, синку, як поводилися люди в тому місті, звідки ти приїхав? 
- О, це були добрі, гостинні і благородні душі! У мене там залишилося багато друзів, і мені було нелегко з ними розлучатися. 
- Ти знайдеш таких самих і тут, - відповів старий. 

За всією цією сценою спостерігав городянин, порався поруч зі своїм возом. Він підійшов до старого і запитав: - Чому ти одному сказав, що тут живуть негідники, а іншому - що тут живуть хороші люди? 
- Скрізь є і хороші люди, і погані, - відповів йому старий. 
- Просто кожен знаходить тільки те, що вміє шукати.

середа, 26 січня 2022 р.

Ваша дитина погано встає вранці?

Ваша дитина погано встає вранці?
Що робити:
- Увімкніть спокійну музику або мультфільм.
- Приготуйте речі (портфель, одяг) з вечора.
- Приготуйте щось смачне на сніданок.
- Уточніть час укладання спати.
- Привчіть дитину робити зарядку.
Що не робити:
- Не кричіть.
- Не говоріть: "Швидше! Ми запізнюємось!"
- Не дорікайте.
- Не лякайте тим, що в школі буде сварити вчитель.
- Не допускайте перед сном збудження дитини.

середа, 12 січня 2022 р.

П'ять шляхів до серця дитини

На кожному етапі розвитку дитини ми по-різному виражаємо свою любов до неї.  Дуже важ­ливо обрати саме ту форму вираження (дотик, слова заохочення, час, подарунки, допомогу), яка веде до серця дититини.

   Дотик — один із найважливіших проявів лю­бові до дитини. У перші роки життя дитині необ­хідно, щоб дорослі брали її на руки, обіймали, гладили по голові, цілували тощо. Тактильна лас­ка однаково важлива і для хлопчиків, і для дівча­ток. Виражаючи свою любов до дитини цього віку за допомогою ніжних дотиків, голубіння, поцілун­ків, ви домагаєтеся більшого емоційного відгуку, ніж словами «Я тебе люблю».

   Слова заохочення. Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо їй за те, що вона зробила, чого досягла сама. Проте не треба хвалити дитину надто часто, адже тоді слова втратять усю силу і сенс. Кожна похвала має бути обґрунтованою та щирою.

  Час, присвячений спілкуванню з дити­ною, — це ваш подарунок для неї. Ви ніби гово­рите: «Ти потрібна мені. Мені подобається бути з тобою». Іноді діти, для яких батьки не знаходять достатньо часу, саме поганими вчинками привер­тають до себе їхню увагу: бути покараним краще, ніж бути забутим. Тож як би ви не були заклопо­тані, потрібно приділяти час не лише хатнім спра­вам, перегляду телепередач, іншим задоволенням,

   Подарунок. Багато батьків використовують подарунки, щоб «відкупитися» від дитини. Діти, які одержують ці подарунки, починають вважати, що любов можна замінити різними речами.
    Слід пам'ятати, що ні кількість, ні коштов­ність подарунків не відображують силу почуття. Справжній подарунок дарують щиро: не в обмін, а просто так.

    Допомога. Кожного дня діти звертають­ся до нас з різними запитаннями, проханнями про допомогу. Завдання дорослих — почути за­питання та відповісти на них, вчасно допомогти дитині. Якщо дорослі допомагають дитині і ро­блять це з радістю, то душа дитини наповнюється любов'ю. Якщо батьки буркотять і сварять дити­ну, така допомога її не радує.

субота, 8 січня 2022 р.

​​Где брать мотивацию?

У каждого из нас бывают дни, когда даже самое простое действие кажется невыполнимым. И даже когда знаешь, чего хочешь, никак не можешь собраться и начать действовать. В таком случае необходим внутренний пинок, мотивация.
Где же брать эту мотивацию?

✔️1. Если вам мешает страх, ступор, повторите себе несколько раз: “Будь смелее!”, чтобы страх отступил, и вы начали действовать. Не бойтесь ошибок, это опыт! Их не допускает только тот, кто ничего не делает вообще.

✔️2. Измените мышление. Будьте позитивны
Стимулируйте себя позитивными установками: « Я могу!», «Я гений!», «Я уникален!»
Оптимизм и уверенность в собственных силах могут помочь достичь целей.

✔️3. Вдохновляйтесь успехами других
Читайте биографии известных людей. Среди них очень много примеров того, как вера в себя и настойчивость помогли добиться потрясающих результатов! (Уолт Дисней, Джим Керри, Кристофер Гарднер и другие)

✔️4. Найдите такое дело, которое будет вас вдохновлять.

✔️5. Записывайте свои успехи.
Заведите дневник успеха и регулярно записывайте свои успехи, даже если они кажутся вам небольшими. Так вы будете видеть свои результаты, гордиться собой и двигаться дальше.

✔️6. Визуализируйте
Представьте, что вы уже добились своей цели. Как изменится ваша жизнь? И представьте, что вы ничего так и не начали делать. Что произойдет?

Представление светлого будущего (результата, к которому вы стремитесь) должно вас мотивировать действовать. А страх того, что ничего не измениться (вы останетесь на том же месте, с теми же проблемами и т.д) должен толкать вас вперед!

Вы должны четко представлять себе, как повлияет на вашу жизнь исполнение или не исполнение ваших желаний.

✔️7. Действуйте!
Мотивацию придают действия, а не наоборот. Поэтому не стоит сидеть и ждать, когда проснётся желание что-либо делать, заставьте себя начать. Мотивация может появиться в процессе выполнения задачи, когда вы увидите свои первые результаты!