середа, 31 серпня 2022 р.

Як організувати ефективну взаємодію під час війни: практичні поради психолога ШЗШ №8

 

Як організувати ефективну взаємодію

під час війни: практичні поради психолога

ШЗШ №8

 

2022/2023 навчальний рік наша школа розпочинає в умовах війни, що обумовлює освітній процес в онлайн форматі. Підтримка та спілкування — головна мета першого уроку.

 


Загальне планування першого уроку, методи та форми організації роботи учнів обирає вчитель. Пріоритет той самий: створити для дітей в онлайн-класі комфортну, довірливу атмосферу. Потрібно враховувати вікові особливості дітей, що є запорукою комфортної атмосфери на уроці.

На першому уроці з своїм класом потрібно виділити час на пригадування основних правил, які потрібні для роботи в онлайн форматі. Для цього можна використати дошку Padlet   https://uk.padlet.com/dashboard   або інші інтерактивні методи. Учням запропонувати прописати правила, які доцільно дотримуватися при роботі в онлайн режимі ( ввімкнена камера, мікрофон вмикаємо, коли потрібно відповідати, не запізнюватися, бути ввічливим і т.д.). Потім колективно обговорити правила, які назбиралися.

В умовах війни дуже важливо говорити з дітьми. Коли дитина формулює відповіді, це допомагає їй усвідомити і переробити стресові події.

Будьте чуйні до дітей, але не примушуйте до розмов. Якщо дитина не готова відповідати на якесь питання, не примушуйте її.

Якщо помічаєте, що дитина проявила ініціативу поділитися власною історією, уважно вислухайте, можна задати уточнювальні питання, але ні в якому раз не засуджуйте її. Немає неправильних відповідей, немає неправильних почуттів. Не критикуйте, а просто уважно слухайте.

Питання, що можуть зацікавити учнів:

Яке заняття робить тебе щасливим?

Яке свято любиш ти найбільше?

Яким був би твій ідеальний день?

Яким був найкращий комплімент, який тобі говорили?

Чого дорослі про тебе не розуміють?

 

Вже з першого уроку доцільно практикувати психологічні хвилинки. Вправи для зняття психоемоційного напруження можна знайти за посиланням:

Вправи для дітей та підлітків, які перебувають у стресовій ситуації, для зняття психоемоційного напруження – Інститут модернізації змісту освіти (imzo.gov.ua)

Допомогти вийти зі стану ступору та знизити рівень стресу – це відновити стабільне дихання. Можна спробувати таку вправу: вдих носом і повільний видих ротом, можна зі звуками «А», «О», подихати декілька разів животом. Відновлення стабільного дихання та фізичної активності допоможе знизити рівень впливу події та стресу на організм.

При підборі вправ потрібно враховувати вікові особливості дітей.  

____Хвилинка психогімнастики_____

 

Нейропсихологічна гра "Майстерні руки"

 

https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo

 

Гімнастика для мозку:

https://www.youtube.com/watch?v=difXRMjl79k

https://www.youtube.com/watch?v=zGKX9LjYb04

https://www.youtube.com/watch?v=s2f8Dt18G94

https://www.youtube.com/watch?v=vFTu3gtuqS4

https://www.youtube.com/watch?v=BJqvX2vu8fc

https://www.youtube.com/watch?v=hUYuxKwG2u8

https://www.youtube.com/watch?v=hUYuxKwG2u8

Дихальні вправи

https://www.youtube.com/watch?v=Y2SN_PGP3d8

https://www.youtube.com/watch?v=bmOPmkcOAT0

https://www.youtube.com/watch?v=fWU9INOh74I  

 

Гімнастика для очей

https://www.youtube.com/watch?v=9znAKmoG9tg

https://www.youtube.com/watch?v=lQBfNW6INmc

https://www.youtube.com/watch?v=3b7Ajdo1Vgw

https://www.youtube.com/watch?v=u4wWOo_t7Zo

Вправи для дітей та підлітків, які перебувають у стресовій ситуації, для зняття психоемоційного напруження:

 

"Квітка та свічка" https://youtu.be/hVTqEEVUZaw

"Ледачий кіт" https://youtu.be/NHBEUdOaHg8

"Лимон" https://youtu.be/hguSKqCOJOM

"Черепашка" https://youtu.be/Ox_vERq7Gu4

"Пір’їна/статуя" https://youtu.be/nvT2vyWfa6I

https://youtu.be/-q4NeH6t7Iw

https://youtu.be/acY7OXhPJ1A

https://youtu.be/zdZj0aoTfX4

https://youtu.be/Z3lHzbW4eQ4

https://youtu.be/01vunKxw2wQ

https://youtu.be/hsh6_UfRekI

https://youtu.be/j8WivV4e2gA

https://youtu.be/4NjGc1QYur8

https://youtu.be/tQrNeTGYpkQ

https://youtu.be/BzF3w0bwqj8

https://youtu.be/G8SdLwKW1JA

https://youtube.com/shorts/beeAC-XSKeA?feature=share

https://youtu.be/XOaN3ybDxdI

https://youtu.be/qafJxcwFRto

https://youtu.be/61P3zRncyGE

https://youtu.be/a7HkrcSq518

https://youtu.be/2-m44m1joYk

https://youtu.be/v4kpiJz6nL4

https://drive.google.com/file/d/17SEvUsD_-V7KK5mb1sXsP1nDSII5m_Uh/view?usp=drivesdk    

 

 

 

Формування позитивної мотивації до навчання школярів є проблемою й в мирний час, а в умовах воєнного стану вона ще актуальніша. Стимулювати учнів до нових звершень та налаштувати їх на успіх  допоможе: 

·       особистий приклад та авторитет педагога; 

·       відсутність знецінення; 

·       фрази, що демонструють схвалення та заохочення;

·       ключові слова для позначення зацікавленості та довіри; 

·       мета та завдання для кожного;

·       рефлексія; 

·       відповідальність.

 

А ще надихайте школярів! Розповідайте про себе й ділиться емоціями та переживаннями, демонструйте зразки поведінки та повагу до всіх учасників освітнього процесу. І обов'язково дбайте про себе! Цінуйте свій досвід і свої здобутки, не знецінюйте власні відчуття та переживання, адаптуйтеся до нових умов, шукайте те, що заспокоює, дає можливість опанувати себе й плануйте! 

  

Немає коментарів:

Дописати коментар