Що більше ми розвиваємо креативність, то більше розвиваємо наш мозок! Адже мозок – це м’яз, якому необхідно періодичне навантаження, щоб ефективно працювати.
Пропонуємо вам допомогти учням розвинути креативність просто на уроці. Це допоможе їм по-новому подивитися на предмет, відпочити від уроку та цікаво провести час!
На проведення кожної із запропонованих ігор відводиться близько 7 хвилин. Головне – стежте за таймінгом, адже так легко випадково присвятити вправам на креативність цілий день!
1. Хамелеон
Чудова вправа для розвитку креативного мислення, яка допоможе зацікавити школярів темою уроку!
Візьміть будь-яке твердження, що стосується навчальної теми. Або навіть речення, що не стосується теми, якщо ви хочете перепочити!
Згодом попросіть школярів вигадати аргументи «за» та «проти».
Бажано, щоб учні самі обрали твердження, що їх цікавлять: так розвивається внутрішня мотивація та зацікавленість у грі.
Наприклад: Привидів не існує. Проти: я їх не бачила, це суперечить законам фізики. За: це душі померлих людей, вони існують в іншому вимірі тощо.
2. Дивакуватий архітектор
Для виконання цієї вправи знадобиться папір та олівець. Як варіант: можна провести групову гру, що об'єднає клас! І для цього вам знадобиться лише шкільна дошка.
Потрібно записати 10 будь-яких предметів, : стіл, тигр, міст, гроші, смартфон, камінь, ключ, картина, кіт, комп’ютер.
А потім найцікавіше: школярі мають намалювати будівлю, що складатиметься із запропонованих предметів. Так-так, дах у вигляді смартфона та кіт замість дверей! Далі заохотьте школярів пояснити: як вони поєднали ці предмети, чому саме так?
3. Порівняй
Шукаєте гру для перепочинку та переключення уваги? Вправа «Порівняй» чудово підійде для уроків на вулиці. Завдяки їй школярі розслабляться та зможуть повернутися до засвоєння матеріалу із новими силами. Усе що потрібно – відповісти на запитання.
Озирніться навкруги, що бачите? Назвіть кілька предметів, що оточують вас.
Які речі навколо вас найстаріші? Можливо, предмети, які знаходяться тут дуже давно?
А які найновіші? Можливо, їх придбали нещодавно?
Що в них спільного? Назвіть кілька спільних ознак, як-от форма, колір або шкільний інвентар тощо.
Чим відрізняються?
Які з них існуватимуть довше? І чому?
4. Незвичайне інтерв’ю
Вправа має на меті заохотити школярів подивитися на звичні речі під іншим кутом. Хіба не в цьому полягає креативне мислення? Запитайте у школярів:
Який предмет ви б запросили на інтерв’ю/обід?
Чому саме його? Наведіть кілька аргументів.
Яку історію він розповів би, якщо б міг?
Ця вправа нагадує мультфільми, де предмети мають свою історію та вміють говорити (як-от «Дім іграшок»)! Тож можна зробити вправу ще цікавішою, запропонувавши школярам перевтілитися у великих аніматорів та аніматорок.
5. Гра в асоціації
Що можна вигадати простіше, ніж гра в асоціації? У цьому її беззаперечна перевага, але у нас є кілька лайфхаків, як зробити відому вправу ще цікавішою!
Діти мають записати 5 будь-яких слів у стовпчик. І навпроти кожного слова – записати асоціацію, що першою спала на думку. Поки триває час, відведений на вправу, школярі повинні дібрати асоції до кожного занотованого слова. Що більше, то краще!
Наприклад:
- касета – фільми, телевізор, музика, актори;
- риба – водойми, їжа, жабри, бульбашки.
6. Прибуття іншопланетян
Повідомте дітям, що на Землю прибули іншопланетяни. Вони мирні та зацікавлені у тому, щоб дізнатися більше про побудову нашого світу. Зверніться до школярів: які перші три речі ви б їм розповіли, які вважаєте найважливішими? Чому?
Уявімо, що іншопланетяни були налаштовані негативно, запитайте в дітей: чи змінилася б їхня розповідь? Що б вони розказали прибульцям, аби врятувати планету? А що не розповіли б ні за яких обставин?
Немає коментарів:
Дописати коментар