Основні
напрями діяльності психолога в школі:
-
Психологічне просвітництво - формування у учнів, вихованців та їхніх батьків
(законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх
установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах
власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку
і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у
своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку
інтелекту;
- Психологічна
профілактика - попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в
освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам,
батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання,
навчання і розвитку;
- Психологічна
діагностика - поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців
протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і
схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і
виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів
порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.
- Психологічна
корекція - активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і
збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів
- психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших
фахівців,
- Консультативна
діяльність - надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним
представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу
в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного
консультування.
Школа
для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин,
засвоєння знань, і багато чого іншого - все це отримує дитина в школі. Саме тут
необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога.
Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях, школа може
претендувати на звання соціального інституту знань.
Психолог
допомагає дитині засвоїти весь цей досвід через освоєння поведінки, і побудови власної
позиції, при якій у дитини виробляється усвідомлене сприйняття світу. Багато
хто помилково вважає, що психолог займається лише тестуванням, а уроки
психології проходять на рівні факультативних занять і не представляють нічого
цінного для знань дитини. Головною позицією психолога є створення для дітей
умов життєвих систем і вибір цих систем. У дитини, при злагодженій роботі
психолога і педагогічного колективу, формуються умови для створення
особистісної позиції. Саме психолог виступає тієюорганізаційною ланкою між
дітьми та педагогами, яка необхідна для вирішення інтересів і
можливостей школярів.
Немає коментарів:
Дописати коментар