пʼятниця, 12 листопада 2021 р.

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДИТИНИ

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДИТИНИ

«Відгадай емоцію». Виготуйте картки із зображенням облич із різними почуттями. Найпоширеніші — радість, сум, здивування, страх, злість. Обговоріть із дитиною, які емоції на них зображені, за яких обставин вони можуть виникати. Можна розвинути гру і запропонувати дитині різні ситуації, а вона має зобразити емоції, що виникають (наприклад: отримав подарунок, розбив чашку, вдарився тощо).

«Упізнай за голосом». Емоції необхідно висловити за допомогою слів. Візьміть найпоширенішу фразу, яку говорять діти щодня в садочку — «Добрий ранок!» — і скажіть її з різною інтонацією. Дитина має відгадати ваші почуття. Поміняйтеся ролями.

«Створюємо емоції». Існують позитивні й негативні емоції. Для формування стресостійкості надзвичайно важливо важливо вміти володіти своїми емоціями, переживати більше позитивних. Із дитиною на аркуші паперу запишіть у два стовпчики всі можливі позитивні й негативні емоції. Визначте, які ситуації можуть викликати кожну з них. Сьогодні маєте навчитися викликати першу за списком хорошу емоцію — радість. Що може її викликати? Перегляд веселих картинок чи прогулянка до лісу. Виконайте цю дію і зосередьтеся на тому, що саме сьогодні ви відчуваєте радість. Наступного дня буде інша позитивна емоція, що необхідно навчитися формувати. У разі виникнення стресових ситуацій вам і дитині буде легше, адже ви вже «привчите» себе відчувати позитивні емоції.

Змиріться з фактом: усі емоції потрібні
Подивіться мультфільм про дівчинку, у якої в голові живуть емоції, - «Думками навиворіт» ( «Inside out», 6+). У ньому в дуже доступній формі розповідається про те, що всі емоції і почуття важливі. Є приємні почуття (радість, гордість, щастя), а від інших стає погано (страх, злість, образа). Але всі вони мають право бути в житті кожної людини.

Малюємо емоції
(Тетяна Грабітченко)
Вік: з 6 років
Цілі: виявлення емоційного фону, актуалізованих емоцій, почуттів, переживань; емоційна розрядка; сприяння розвитку рефлексії, прояву справжніх почуттів.
Матеріали: аркуші білого паперу різного формату, прості олівці, пензлі, акварель, піали з водою.
Інструкція: Пригадайте, які емоції ви відчуваєте в школі. З поміж цих емоцій оберіть найбільш сильне почуття, переживання, яке викликає емоційний відгук у даний момент. Намалюйте цю емоцію простим олівцем на аркуші паперу. Зімніть аркуш паперу з контурами малюнка, потім опустіть його на деякий час в воду, розправте, розкладіть на столі і тільки потім розфарбуйте свій малюнок. Придумайте назву і історію, яку могла б розповісти ваша «картина».
Діти розміщують свої роботи в просторі класної кімнати, сідають в коло. Кожен, за бажанням, показує свій малюнок, повідомляє його назву, розповідає історію.
Рекомендації ведучому: Важливо для зображення емоцій і почуттів спонукати учасників до створення спонтанних образів, уникаючи, по можливості, сюжетних і стереотипних картинок.

Немає коментарів:

Дописати коментар