🧠 Вправа “Мій Світлофор Ментального Здоров’я”
Мета:Сприяти усвідомленню власних емоційних станів, навчити дітей розпізнавати свої почуття та вибирати відповідні способи саморегуляції.
Тривалість:20–25 хвилин
Матеріали:Аркуші А4 або А3, кольорові олівці / фломастери, фонова спокійна музика (за бажанням).
🔹Вступна бесіда (3–5 хв):Педагог коротко пояснює, що емоції — це як світлофор, який допомагає нам зрозуміти, коли потрібно діяти, сповільнитися або зупинитися й відпочити.
🗣️Запитання для дітей:
“Які кольори є на світлофорі?”
“Як ви думаєте, чи можуть ці кольори показати наш настрій?”
Основна частина (15 хв):
Крок 1. Створення світлофора.Діти малюють на аркуші світлофор із трьома секціями: червоною, жовтою та зеленою.
Крок 2. Заповнення кольорів.Психолог пояснює значення кожного кольору, а учні записують або малюють відповідні емоції та дії:
🟢 Зелений – ВПЕРЕД!Мій ресурсний стан.
Емоції: радість, спокій, цікавість.
Дії: граю, спілкуюся, читаю, допомагаю.
🟡 Жовтий – ОБЕРЕЖНО!Сигнал, що потрібно зробити паузу.
Емоції: легка втома, нудьга, тривога.
Дії: роблю глибокий вдих, п’ю воду, слухаю музику, відпочиваю.
🔴 Червоний – СТОП!Мій сигнал про потребу допомоги.
Емоції: злість, образа, сум, паніка.
Дії: звертаюся по допомогу (до батьків, учителя, друга), обіймаюся, відпочиваю.
ВИКОНАННЯ 👇
🟢Завдання: Намалюйте/напишіть, які емоції ви відчуваєте і що ви робите у цьому стані.
🟡 Завдання: Намалюйте/напишіть, що ви відчуваєте і що ви робите для самодопомоги .
🔴 Завдання: Намалюйте/напишіть, які емоції свідчать про цей стан і ХТО може вам допомогти або що саме ви робите Презентація (5-7 хв): Запропонуйте кільком бажаючим учням показати свій Світлофор та розповісти, що вони записали у кожній секції, особливо в "Червоній" (про свої методи допомоги).
Рефлексія (5 хв):Попросіть дітей поділитися, що вони записали у кожному колі, особливо — у “Червоному”.
🗣️Запитання для обговорення:
“Який колір найчастіше буває у вашому житті?”
“Що допомагає вам повернутися до зеленого кольору?”
6.Підсумок:👇
Немає коментарів:
Дописати коментар