Проєкт "Завжди поруч" для педагогів

Батьківськам

Педагогам

цікавинки психології

Сторінки

понеділок, 11 квітня 2022 р.

МАЛЮЄМО КРЕЙДОЮ

МАЛЮЄМО КРЕЙДОЮ
   
         Малювання крейдою – люблять всі дітлахи. І напрочуд рідко, під час малювання крейдою, можна почути від дітей, що вони не вміють малювати.  Малювання крейдою є найпростішим засобом зняття у дітей напруги, вивільнення негативних емоцій, структурування та усвідомленням емоційних станів. 
       Однак, таке малювання має головну особливість, як правило, воно неструктуроване. Тобто малюючи крейдою дитина проявляє свою фантазію і уяву, власне бачення і бажання малювати. Але, не всі діти можуть легко з цим впоратися, в першу чергу, через наявність і звичність до постійних інструкцій з боку дорослих вдома, в садочку чи школі. 
        Отож для того, щоб малювання крейдою мало позитивний терапевтичний ефект, було продуктивним, розвивало творчий потенціал дитини і не завершилось через 5 хвилин малювання, треба трохи допомогти дитині і спрямувати її діяльність. Можна дати певний орієнтир під час малювання крейдою! 
🧡💛💚💙ЩО І ЯК МОЖНА МАЛЮВАТИ КРЕЙДОЮ? 🧡💛💚💙

🌈 Для розвитку творчого потенціалу дитини і спрямування її діяльності можна дати таку смішну інструкцію: «Десь далеко по морям пливе Ко… », «Десь високо в небі летить Па… Лі…», «Десь далеко на галявині пасуться Ко….». Діти можуть малювати все що завгодно на ці «Ко…» (корабель, костюм, колиска корова, коза), «Па…(парашут, павутиння, літак, листок)»

🎨 Для зняття напруги, розслаблення, трансформації фіксації на одному переживанні або стані (тривоги, злості, виснаження) можна разом із дитиною малювати лінії: хвилясті, криві, лабіринти, дороги або кола. 

🌈 Для структурування емоційних станів дитини, заспокоєння та розслаблення можна запропонувати малювати крейдою квіти або візерунки. Також для цього можна розфарбовувати візерунки на тротуарній плитці. 

🎨 Малюємо дерево як символ впевненості, сили, стабільності і захисту, опори та приземлення. Дерево можна намалювати велике, з міцним корінням і розлогими гілками. Після малювання, можна ще проговорити: Що це за дерево? Де воно росте? Хто за ним піклується? Що хоче це дерево? Можна скласти невеличку казку про дерево.

🌈 Для ідентифікації і усвідомлення власного «Я» дитини можна малювати долоньки на асфальті. Можна зробити доріжку із долоньок та ніжок. А потім ходити по ним. Розмальовування долоньки – це відчуття і заповнення внутрішньої території, простий спосіб безпечно повернутися «всередину себе». 

🎨 Малюємо великий силует людини, який можна зафарбувати. Це особливо буде корисно для дітей, які пережили травматичний досвід. Такі діти можуть не допускати дотиків, боятися фізичного контакту. А малювання силуету людини («прянична» людина) допоможе їм усвідомлювати кордони власного тіла і відчуття кожної частинки тіла як єдиної системи. 

🌈 Слід пам’ятати, що крейда дуже забруднює ручки, тому якщо дитина цього не любить, то слід утриматися від такого виду малювання. А також обов’язково подбати про вологі серветки. 
Вдалого малювання ❤️🧡💛💚💙
Матеріал підготувала психолог Наталія Пасічник.

Немає коментарів:

Дописати коментар