Проєкт "Завжди поруч" для педагогів

Батьківськам

Педагогам

цікавинки психології

Сторінки

пʼятниця, 12 листопада 2021 р.

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДИТИНИ

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДИТИНИ

«Відгадай емоцію». Виготуйте картки із зображенням облич із різними почуттями. Найпоширеніші — радість, сум, здивування, страх, злість. Обговоріть із дитиною, які емоції на них зображені, за яких обставин вони можуть виникати. Можна розвинути гру і запропонувати дитині різні ситуації, а вона має зобразити емоції, що виникають (наприклад: отримав подарунок, розбив чашку, вдарився тощо).

«Упізнай за голосом». Емоції необхідно висловити за допомогою слів. Візьміть найпоширенішу фразу, яку говорять діти щодня в садочку — «Добрий ранок!» — і скажіть її з різною інтонацією. Дитина має відгадати ваші почуття. Поміняйтеся ролями.

«Створюємо емоції». Існують позитивні й негативні емоції. Для формування стресостійкості надзвичайно важливо важливо вміти володіти своїми емоціями, переживати більше позитивних. Із дитиною на аркуші паперу запишіть у два стовпчики всі можливі позитивні й негативні емоції. Визначте, які ситуації можуть викликати кожну з них. Сьогодні маєте навчитися викликати першу за списком хорошу емоцію — радість. Що може її викликати? Перегляд веселих картинок чи прогулянка до лісу. Виконайте цю дію і зосередьтеся на тому, що саме сьогодні ви відчуваєте радість. Наступного дня буде інша позитивна емоція, що необхідно навчитися формувати. У разі виникнення стресових ситуацій вам і дитині буде легше, адже ви вже «привчите» себе відчувати позитивні емоції.

Змиріться з фактом: усі емоції потрібні
Подивіться мультфільм про дівчинку, у якої в голові живуть емоції, - «Думками навиворіт» ( «Inside out», 6+). У ньому в дуже доступній формі розповідається про те, що всі емоції і почуття важливі. Є приємні почуття (радість, гордість, щастя), а від інших стає погано (страх, злість, образа). Але всі вони мають право бути в житті кожної людини.

Малюємо емоції
(Тетяна Грабітченко)
Вік: з 6 років
Цілі: виявлення емоційного фону, актуалізованих емоцій, почуттів, переживань; емоційна розрядка; сприяння розвитку рефлексії, прояву справжніх почуттів.
Матеріали: аркуші білого паперу різного формату, прості олівці, пензлі, акварель, піали з водою.
Інструкція: Пригадайте, які емоції ви відчуваєте в школі. З поміж цих емоцій оберіть найбільш сильне почуття, переживання, яке викликає емоційний відгук у даний момент. Намалюйте цю емоцію простим олівцем на аркуші паперу. Зімніть аркуш паперу з контурами малюнка, потім опустіть його на деякий час в воду, розправте, розкладіть на столі і тільки потім розфарбуйте свій малюнок. Придумайте назву і історію, яку могла б розповісти ваша «картина».
Діти розміщують свої роботи в просторі класної кімнати, сідають в коло. Кожен, за бажанням, показує свій малюнок, повідомляє його назву, розповідає історію.
Рекомендації ведучому: Важливо для зображення емоцій і почуттів спонукати учасників до створення спонтанних образів, уникаючи, по можливості, сюжетних і стереотипних картинок.

Немає коментарів:

Дописати коментар