Проєкт "Завжди поруч" для педагогів

Батьківськам

Педагогам

цікавинки психології

Сторінки

неділя, 13 листопада 2016 р.

А Ви толерантні?

16 листопада в усьому світі відзначається Міжнародний день толерантності. Його запровадили у 1995 році за рішенням ЮНЕСКО.

Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості, в якій йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідання, етнічної належності чи кольору шкіри.

Що означає слово толерантність? Як це слово визначається на різних мовах земної кулі?
Толерантність - це повага, прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження і способів прояву людської індивідуальності.
Визначення слова толерантність різними мовами  земної кулі звучить по-різному:
в іспанській мові воно означає здатність визнавати відмінні від своїх власних ідеї або думки; 
у французькій мові - відношення, при якому допускається, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж ти сам;
 у англійській мові - готовність бути терпимим, поблажливим; 
у  китайській мові - бути великодушним по відношенню до інших ; 
в арабській мові - прощення, поблажливість, м'якість, милосердя, співчуття, прихильність, терпіння, прихильність до інших;
в українській  мові - здатність терпіти щось або когось (бути витриманим, витривалим, стійким, вміти миритися з існуванням чогось, когось).
  
Толерантність – основа людського спілкування.
Кожен з нас хоче знати секрет, своєрідну формулу успішного спілкування: що потрібно робити, щоб легко налаштувати контакт з малознайомими людьми; підвищити ефективність спілкування з друзями та близькими людьми. Ефективність спілкування - це той "кінцевий продукт", який ми хочемо отримати в результаті нашої взаємодії. Під ефективністю спілкування ми розуміємо оптимальний спосіб досягнення поставлених комунікативних     цілей. 
Основні правила ефективного спілкування:
· Концентруйте увагу на людині, яка говорить, на її повідомленні. 
· Уточнюйте, чи правильно ви зрозуміли як загальний зміст прийнятої інформації, так і її деталі. 
· Повідомляйте іншій стороні в перефразований формі сенс прийнятої інформації.
· У процесі прийому інформації не перебивайте людину, яка говорить, не давайте поради, не критикуйте, не підводьте підсумок, не відволікайтеся на підготовку відповіді. Це можна зробити після отримання інформації та її уточнення.
· Домагайтеся, щоб вас почули і зрозуміли. Дотримуйтесь послідовності повідомлення інформації. Не пересвідчившись у точності прийнятої партнером інформації, не переходьте до нових повідомлень. 
· Підтримуйте атмосферу довіри, взаємної поваги, виявляйте емпатію (співпереживання) до співрозмовника.
· Використовуйте невербальні засоби комунікації: частий контакт очей, кивання голови в знак розуміння та інші. 
Прийоми ефективного спілкування: 
1)    "Правило трьох двадцяти": 
· перші 20 сек. зустрічі - вас оцінюють. 
· перших 20 сек має значення як і що ви почали говорити. 
· і безумовно - 20 см посмішки і чарівності.
2)   6 правил гарного співрозмовника:
· Виявляти щиру цікавість до співрозмовника. 
·  Посміхатися. 
· Запам'ятати ім'я людини і не забувати час від часу повторювати його в розмові (це прийом психологічного «поглажування»). 
· Вміти слухати. 
· Вести розмову в колі інтересів вашого співрозмовника. 
· Ставитися до нього з повагою.
3)   Як збільшити корисність контакту: 
· Бути спостережливим; 
· Зробити комплімент; 
· Говорити про проблеми співрозмовника.
4)  Який  результат ви отримаєте: 
· Формальний контакт переросте в нормальне людське спілкування. 
· Ви завоюєте співрозмовника. 
· Ви підвищите вашу самооцінку. 

Будьмо толерантними!