16 листопада в усьому
світі відзначається Міжнародний день толерантності. Його запровадили у 1995
році за рішенням ЮНЕСКО.
Саме цього
дня ухвалили Декларацію принципів терпимості, в якій йдеться про рівність усіх
людей, незалежно від їхнього віросповідання, етнічної належності чи кольору
шкіри.
Що означає слово толерантність? Як це слово
визначається на різних мовах земної кулі?
Толерантність -
це повага, прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого
світу, форм самовираження і способів прояву людської індивідуальності.
Визначення
слова толерантність різними мовами земної кулі звучить по-різному:
в іспанській
мові воно означає здатність визнавати відмінні від своїх власних ідеї або думки;
у
французькій мові - відношення, при
якому допускається, що інші можуть
думати чи діяти інакше, ніж ти сам;
у
англійській мові - готовність бути терпимим, поблажливим;
у
китайській мові - бути великодушним по відношенню до
інших ;
в
арабській мові - прощення, поблажливість, м'якість,
милосердя, співчуття,
прихильність, терпіння, прихильність до інших;
в
українській мові - здатність терпіти щось або когось
(бути витриманим, витривалим, стійким, вміти миритися з існуванням чогось,
когось).
Толерантність
– основа людського спілкування.
Кожен з нас хоче знати секрет, своєрідну формулу успішного
спілкування: що потрібно робити, щоб легко налаштувати контакт з малознайомими
людьми; підвищити ефективність спілкування з друзями та близькими людьми. Ефективність
спілкування - це той "кінцевий продукт", який ми хочемо отримати
в результаті нашої взаємодії. Під ефективністю спілкування ми розуміємо
оптимальний спосіб досягнення поставлених комунікативних цілей.
Основні правила ефективного спілкування:
· Концентруйте увагу на людині, яка говорить, на її повідомленні.
· Уточнюйте, чи правильно ви зрозуміли як загальний зміст
прийнятої інформації, так і її деталі.
· Повідомляйте іншій стороні в перефразований формі сенс прийнятої
інформації.
· У процесі прийому інформації не перебивайте людину, яка говорить,
не давайте поради,
не критикуйте, не підводьте підсумок, не відволікайтеся на підготовку
відповіді. Це можна зробити після отримання інформації та її уточнення.
· Домагайтеся, щоб вас почули і зрозуміли. Дотримуйтесь послідовності повідомлення інформації. Не пересвідчившись у точності прийнятої партнером інформації, не переходьте до нових повідомлень.
· Домагайтеся, щоб вас почули і зрозуміли. Дотримуйтесь послідовності повідомлення інформації. Не пересвідчившись у точності прийнятої партнером інформації, не переходьте до нових повідомлень.
· Підтримуйте атмосферу довіри, взаємної поваги, виявляйте емпатію (співпереживання) до
співрозмовника.
· Використовуйте невербальні засоби комунікації: частий контакт очей,
кивання голови в знак розуміння та інші.
Прийоми ефективного спілкування:
1)
"Правило
трьох двадцяти":
· перші 20 сек. зустрічі - вас оцінюють.
· перших 20 сек має значення як і
що ви почали говорити.
· і безумовно - 20 см посмішки і чарівності.
2)
6 правил гарного
співрозмовника:
· Виявляти щиру цікавість до співрозмовника.
· Посміхатися.
· Запам'ятати ім'я людини і не забувати час від часу повторювати
його в розмові (це прийом психологічного «поглажування»).
· Вміти слухати.
· Вести розмову в колі інтересів вашого співрозмовника.
· Ставитися до нього з повагою.
3)
Як
збільшити корисність контакту:
· Бути спостережливим;
· Зробити комплімент;
· Говорити про проблеми співрозмовника.
4)
Який результат
ви отримаєте:
· Формальний контакт переросте в нормальне людське
спілкування.
· Ви завоюєте співрозмовника.
· Ви підвищите вашу самооцінку.
Будьмо толерантними!